Page 23 - Proyecto Educativo Pastoral
P. 23

5 .  Pro p ue s ta C urric ular





                         N u e s tra  p ro p u e s ta  s e  c o n s ti tu ye  e n  b as e  a  l a  i n te grac i ó n  fe ,
                     c u l tu ra  y  v i d a  d e s d e  u n a  m i rad a  qu e  i n c o rp o ra  l a  tras c e n d e n c i a.
                     A  travé s  d e l  c am p o  d e  l a  c u l tu ra  y  e l  c o n o c i m i e n to ,  c o n ti n u am o s
                     l a  ac c i ó n  c re ad o ra  d e  D i o s ,  p o s i b i l i tam o s  u n a  l e c tu ra  e van gé l i c a
                     d e  l a  re al i d ad  p ara  ge n e rar  u n  c o m p ro m i s o  c o n  l a  tran s fo rm a-
                     c i ó n  p e rs o n al  y  s o c i al .  D e  e s ta  fo rm a  d am o s  p as o s  h ac i a  l a  c o n s -
                     tru c c i ó n  d e l  Re i n o .



                        5 . 1  C rite rio s   que     o rie ntan      nue s tras
                                   o p c io ne s    c urric ulare s :

                                            "Q u erem o s  ta m b ién  da r  a  n u es tro s  a lu m -
                                                n o s  u n a  in s tru cció n  s ó lida  y  v a ria da ,
                                                q u e  les  h a ga  ca p a ces  de  cu m p lir  en  el
                                        m u n do  co n  dis tin ció n  lo s  div ers o s  em p leo s  a
                                       lo s  q u e  s e  in clin a n ,  q u eda r  en  es to  p o r  detrá s
                                       de  o tro s  co legio s ,  n o  s egu ir  en  s u s  p ro gres o s  a
                                           la s  cien cia s  h u m a n a s ,  s ería  defra u da r  la s
                                                    ju s ta s  es p era n z a s  de  la s  fa m ilia s . "
                                                                                 J M L M


                     •   E d u c am o s  i n te gran d o  e n  e l  m i s m o  ti e m p o  y  e n  e l  m i s m o  ac -
                         to  l a  ad qu i s i c i ó n  d e l  s ab e r,  l a  fo rm ac i ó n  d e  l a  l i b e rtad  y  l a
                         e d u c ac i ó n  e n  l a  fe .
                     •   S e rv i m o s  a  l a  s o c i e d ad  b ri n d an d o  u n a  p ro p u e s ta  d e  c al i d ad
                         qu e  c o n tri b u ye  al  d e s arro l l o  p e rs o n al  d e  c ad a  al u m n o  y  s u
                         i n s e rc i ó n  e n  l a  s o c i e d ad  c o n  c ri te ri o s  e van gé l i c o s .
                     •   No s  p ro p o n e m o s  s e r  u n a  e s c u e l a  al te rn ati va  y  c o m o  tal  as u -
                         m i m o s  e l  d e s afí o  d e  e d u c ar  e n  l a  d i ve rs i d ad  e n  e l  m arc o  d e  l a
                         p ro m o c i ó n  d e  l o s  d e re c h o s  d e  to d o s  l o s  n i ñ o s ,  ad o l e s c e n te s  y
             2 3
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28